Els òrgans de govern de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura són la Junta d'Escola, el director/a, el sotsdirector/a, el secretari o secretària i els responsables d’ensenyament.
Junta de l’escola
La Junta d'Escola és l’òrgan col·legiat de govern de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura i està composta per un màxim de 30 membres que es renoven cada 4 anys, tret dels estudiants, que són cada dos, sens perjudici de la possibilitat de fer altres eleccions per cobrir les vacants.
-
El director/a, el sotsdirector/a, els responsables d’ensenyament i el secretari o secretària.
-
Els directors de departament que siguin responsables d’una docència equivalent almenys a un terç de la càrrega total d’algun dels ensenyaments adscrits a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura.
-
Una representació de membres del col·lectiu docent i investigador vinculat al centre equivalent al 62% dels membres de la Junta, inclosos els membres nats previstos als apartats a) i b), tenint en compte que la majoria dels seus membres ha de ser professorat amb vinculació permanent a la universitat. Els membres permanents són elegits per aquest col·lectiu i entre aquest; els membres no permanents són elegits per aquest col·lectiu i entre aquest.
-
Una representació d'estudiants equivalent al 26% dels membres de la Junta, elegits proporcionalment pels estudiants de cadascun dels ensenyaments adscrits al centre i entre aquests.
-
Una representació del personal d'administració i serveis adscrit al centre, equivalent al 12% dels membres de la Junta, elegits per aquest col·lectiu i entre aquest.
Són competències de la Junta de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura:
-
Elegir el director/a de l'Escola i acordar-ne la revocació.
-
Aprovar les línies generals d'actuació de l'Escola.
-
Aprovar la memòria anual d'activitats.
-
Elaborar el projecte del Reglament de Escola i proposar-ne la modificació.
-
Elaborar els plans d'estudis dels ensenyaments que té adscrits, proposar-ne l’aprovació i, si escau, la modificació.
-
Supervisar el funcionament dels ensenyaments que té adscrits i l'activitat del professorat que hi imparteix docència.
-
Garantir el progrés acadèmic dels estudiants i el seu aprenentatge perquè assoleixin els objectius formatius definits en el pla d’estudis corresponent.
-
Aprovar i aplicar els programes de tutoria i seguiment dels estudiants dels ensenyaments que l'Escola té adscrits.
-
Garantir la qualitat de la docència, els serveis i l'atenció a l'alumnat.
-
Proposar programes de postgrau.
-
Planificar la utilització dels recursos econòmics, establir les directrius generals per administrar-los i ser informada periòdicament de les decisions d’execució adoptades pel Director/a.
-
Assignar recursos materials als departaments que imparteixin docència en algun dels ensenyaments que tingui adscrits, d’acord amb la programació docent i la coordinació prevista en l’article 27 del reglament de l’escola.
-
Informar sobre les propostes dels departaments relatives al professorat que impartirà docència en els ensenyaments adscrits a l'Escola mitjançant la coordinació prevista en l’article 27.
-
Informar sobre les necessitats de professorat, d'acord amb els plans d'activitat docent i les propostes dels departaments relatives a la creació de noves places de professorat i a la destinació de les vacants.
-
Constituir comissions delegades i altres òrgans d’assessorament, i fixar-ne la composició.
-
Proposar els membres titulars i suplents que han d’integrar les comissions d’accés de professorat.
-
Aprovar l’adscripció de professors a l'Escola.
-
Totes les altres que l’Estatut de la Universitat Rovira i Virgili i les normes que el desenvolupin li atribueixin.
Director
El director/a s’encarrega de dirigir i realitzar la gestió ordinària del centre i n’exerceix la representació. Es elegit per la Junta entre el professorat amb vinculació permanent a la universitat i amb dedicació a temps complet, vinculat al centre.
Correspon al director/a:
-
Representar l'Escola.
-
Dirigir i coordinar les funcions i les activitats de l'Escola.
-
Dirigir la gestió acadèmica, administrativa i pressupostària de l'Escola i mantenir-ne informada periòdicament la Junta d'Escola.
-
Convocar i presidir la Junta d'Escola, executar i fer complir els seus acords.
-
Proposar al rector o rectora el nomenament o cessament del sotsdirector/a, del secretari o secretària i dels responsables d’ensenyament entre el professorat permanent amb dedicació a temps complet adscrit a l'Escola.
-
Exercir la direcció funcional del personal d’administració i serveis adscrit a l'Escola.
-
Totes les altres funcions que li atribueixi l’Estatut de la Universitat Rovira i Virgili i aquelles altres relatives a l'Escola que ni l’Estatut ni aquest Reglament no atribueixin a la Junta d'Escola.
El sotsdirector/a i el secretari o secretària
El sotsdirector/a i el secretari o secretària els proposa el director/a i els nomena el rector o rectora. Exerceixen les funcions que el director/a els encomani.
El sotsdirector/a s’encarrega accidentalment de les funcions del director/a en cas d’absència, impediment o vacant.
El secretari o secretària de l'Escola s’encarrega de redactar i custodiar les actes de la Junta d'Escola, d’expedir els certificats dels acords adoptats i de redactar les certificacions necessàries en la gestió administrativa de l'Escola.
Els responsables de l'ensenyament
Els responsables d’ensenyament són professors permanents amb dedicació a temps complet que, sota la direcció del director/a del centre al qual l’ensenyament estigui adscrit, s’encarreguen d’establir la programació acadèmica, de coordinar els recursos humans i materials necessaris per desplegar un o més ensenyaments afins, de fer el seguiment de la qualitat i dels plans de millora d’aquests ensenyaments, i de formular les propostes corresponents.
Els responsables d’ensenyament són nomenats pel rector o rectora a proposta del Director/a del centre al qual estigui adscrit l’ensenyament esmentat.